2021-ben jöhet Európába a Jimny PickUp - az EU-s szigorítások miatt a Jimny személygépjárművek még az idén eltűnhetnek az európai kereskedők kínálatából

2020.01.27
Az EU-ban bevezetésre kerülő új követelményrendszer szerint a gépjárművek gyártóinak még az idén az általuk gyártott járműpark átlagos CO2-kibocsátását 95 g/km alá kell csökkenteniük. Ez azt jelenti, hogy a Suzuki Jimny 2020 után nem maradhat Európában forgalomban.

A Suzuki is megerősítette, hogy a Jimny személyautó csak "nagyon korlátozott” számban marad bent a kereskedői hálózatokban Európában, és 2021-ben (még nincs pontos dátum, hogy mikor) teljesen megszűnik a forgalmazása. A Suzuki szóvivője továbbá elmondta, hogy minden erőfeszítést megtesznek annak az érdekében, hogy az ügyfeleik számára biztosítsák azon járművek leszállítását, akik a modellt már korábban megrendelték.


2018 végén, amikor a Jimny bevezetése megtörtént, a Suzuki bejelentette, hogy a modell magasabb CO2-kibocsátási szintje 2020 után hátrányosan befolyásolhatja a teljes Suzuki járműpark CO2-átlagát Európában.

A Suzuki szóvivője azt is hozzátette, hogy a potenciális Jimny-ügyfeleket addig is az ún. várólistára helyezik, a kereskedők pedig a még forgalomba kerülő autókat osztják szét a várólistás ügyfelek között, miután a járművek a kereskedőknél fizikailag is rendelkezésre fognak állni.

Egyes sajtóinformációk szerint a Jimny később (2021 után) még visszatérhet Európába, mint haszongépjármű, igaz ezt az értesülést a Suzuki nem erősítette meg, de nem is cáfolta. Ha ez megvalósul, úgy nagy valószínűséggel a már korábban bemutatott Jimny Sierra PickUp haszongépjárművel találkozhatunk majd az európai utakon.


Mint ismert, az autógyártóknak ettől az évtől kezdve biztosítaniuk kell, hogy az általuk értékesített új autók átlagosan legfeljebb 95 g/km (gramm / kilométer) széndioxidot bocsájtsanak ki.

Az alacsony kibocsátást teljesítő gyártók különböző mentességeket élvezhetnek és olyan engedményekben részesülhetnek, mint például a szuper-kedvezményes hitelek (amelyekkel az egyes gyártókat jutalmazzák a tiszta elektromos autók eladásáért). Mindezen könnyítések és előnyök segítenek a gyártóknak elérni ezt a célt, de a nagyobb tömegű járműveket (főként haszongépjárműveket) gyártó autógyártók számára átmenetileg megengedett, hogy egy gépjármű flotta átlagos kibocsátása magasabb legyen. Mivel egyelőre a Suzuki kisautói között Európában nem szerepel tisztán elektromos jármű a portfólióban, a Suzuki igen rossz helyzetben van a CO2-célok elérése szempontjából.

A Jimny viszonylag magas CO2-kibocsátása (154–170 g / km), valamint az 1135 kg jármű tömeg együttesen azt jelenti, hogy ez is azok közé a modellek közé sorolható, amely a szabályozás áldozatává vált.

Ez a tendencia veszélyezteti az egész európai kistehergépjármű-piacot is, a városi autók jövője pedig egyes gyártóknál egyre bizonytalanabbá válik, mivel ettől az évtől a cégeknek folyamatosan küzdeniük kell azért, hogy egyensúlyban tarthassák a magas kibocsátást és az alacsony jármű tömeget, szemben a kis autók aránytalanul drága fejlesztési költségeivel és az alacsony haszonkulcsaival.


Igaz a Suzuki Swift Sport, a Vitara és az S-Cross járműveket ettől az évtől már lágy-hibrid rendszerrel forgalmazzák, ugyanakkor a Jimny mégis csak egy viszonylag egyszerű, nem turbófeltöltéses 1,5 literes benzinmotorral kerül forgalomba, amely jellemzően nem ér el jó eredményeket a kibocsátásvizsgálatok során.

A Suzuki Jimny a közelmúltban még az egyik legvállalhatóbb miniterepjáró volt, a „junior Mercedes G-Wagon” megjelenésével, lenyűgöző adataival és alacsony üzemeltetési költségeivel, ezáltal hihetetlen nagy lett rá az igény is - olyan mértékben, hogy az autóvásárlók sokszor nehézségeket tapasztaltak, ha gyorsan hozzá szerettek volna jutni. A Suzuki korábban azt mondta az Auto Express-nek, hogy pl. csak az Egyesült Királyságban az évi 1200 db. forgalomba kerülő Jimny jóval alacsonyabb volt, mint az iránta felmerült kereslet, pedig Japánban a gyár maximális kapacitással gyártja ezt a modellt.


Azok számára, akik most egy kicsit kétségbeestek, hogy lemaradnak a Jimny-ről, marad a remény arra, hogy haszongépjárműként még viszontláthatjuk, tehát nem tűnik el teljesen az európai piacról, igaz a Jimny kisteherautó a személyszállító változatnál jóval kevesebb kényelemmel rendelkezik, de megmaradhat azok számára, akiknek elég a két ülés is. De nyugtasson minket az a tudat, hogy a Jimny eleve inkább hobbijárműnek vagy munkaeszköznek alkalmas, mint egyszerű családi autónak, ha ez viszont számunkra nem opció, és mégis inkább személyautóként szeretnénk hozzájutni, úgy tudomásul kell vennünk, hogy erre már csak az idén van lehetőségünk.

Kapcsolódó videó:





Forrás: Auto Express
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk