2 kerekű Suzukik, amelyek megreformálták a két keréken történő közlekedés történelmét
2022.08.25
A Hamamatsu házat hetven éve alapították, egy innovatív motoros modell debütálásával, amely a fejlődésének akkoriban csak a kezdetét jelentette.
Power Free – a modell, amely megalapozta a Suzuki történetét
A
Power Free volt az a 2 kerekű modell, amely életre keltette a Suzuki autó márka mindenkori történetét.
A Hamamatsu ház a napokban ünnepli a motorkerékpár-szektorba való belépésének 70. évfordulóját, hiszen 1952 júniusában debütált a
Power Free elnevezésű motoros kerékpár, amely a Suzuki által valaha eladott első motoros jármű volt.
Ennek a modellnek a debütálásával kezdődött el az az út, amely
a Suzukit a mobilitás főszereplőjévé és a nemzetközi színtér vezető szereplőjévé tette. Az első lépések 1909-re nyúlnak vissza, amikor
Michio Suzuki, hogy javítsa anyja (aki szövetszövőnő volt) munka- és életkörülményeit, innovatív szövőszéket hozott létre szülővárosának, Hamamatsunak a laboratóriumában.
A szövőszékek építése olyan tevékenység volt, amely
a Suzukit a második világháború kitöréséig folyamatos növekedéshez vezette. A háború utáni időszakban azonban erős igény mutatkozott a mobilitás iránt, olyannyira, hogy csak Hamamatsu térségében több mint 30 motorkerékpár-gyártó üzem jelent meg. A Suzuki számára az akkori igazgató,
Shinzo Suzuki révén jutott be erre a piacra, aki belefáradt abba, hogy hazafelé pedálozzon, gyakran jelentős erőfeszítéssel.
Suzukit a városokba, robogókat az embereknek
1951 második felében Shinzónak egy innovatív ötlete támadt: elindított egy olyan rendszert, amely
képes volt leválasztani a motort a pedálokról, hogy a kerékpárt leállított motor mellett is lehessen tekerni, úgy hogy ugyanazt a láncot használta a motor is az erő kifejtésére a kerék felé.
Yoshichika Maruyama a textilszövőgépek építésénél szerzett ipari tapasztalatait kamatoztatta, lehetővé téve a gyors átmenetet a rajzasztalról a műhelybe. 1952 januárjában megkezdődött
az első prototípus, az Atom nevű, 30 köbcentis motorral felszerelt prototípus tesztelése, de az igen szerény, 0,2 LE-s teljesítménye nem volt elegendő, így 1952. március 3-án bemutatták a második prototípust, amely már 36 köbcentis volt és 1 LE-t volt képes leadni. Ez utóbbi bizonyult a megfelelő választásnak.
Shinzo és maga az alapító, Michio Suzuki személyesen ellenőrizték a motoros kerékpár kényelmét és praktikumát, és jelzéseik alapján elvégezték a szériamodell gyártásához szükséges változtatásokat.
A Power Free-ből hozták át a dupla koronás mechanizmust, amely lehetővé tette normál kerékpárként és gépjárműként való használatát.
Így 1952-ben a Suzuki elindult a siker felé vezető úton, és a mai napig közöttünk van óriási modell választékával.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Repubblica